Skip to content

OPTA se stěhuje do většího pavilonu


Verze pro tiskOdeslat stránku e-mailemPDF verzeŠestnáctý mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA se uskuteční již první únorový víkend – konkrétně 5. až 7. 2. 2010 - a navíc v netradičním prostředí nového multifunkčního pavilonu P.

Expozice i konference na jednom místě
V historii veletrhu jde již o třetí stěhování, OPTA se postupně odehrávala v pavilonech E, B a V a každá změna znamenala krok vpřed v kvalitě i rozsahu prezentace. Tentokrát OPTA dostane k dispozici největší veletržní halu ve střední Evropě. Pavilon P otevřený letos v červnu je vybaven nejmodernější infrastrukturou a veškerým zázemím pro návštěvníky i vystavovatele, což umožňuje dále zatraktivnit expozice vystavovatelů a zároveň úžeji propojit veletrh s jeho odborným doprovodným programem.
V konferenčních sálech pavilonu P proběhne jak tradiční celodenní cyklus přednášek a firemních prezentací, tak Mezinárodní kongres OPTA 2010 – 3. celoevropský kongres zástupců univerzit vzdělávajících optometrii a kongres učitelů optiky a optometrie ze zemí střední a východní Evropy. Spolupořadatelem veletrhu OPTA a pořadatelem odborného doprovodného programu je Společenstvo českých optiků a optometristů, partnerem veletrhu OPTA je Optická únia Slovenska.

Veletrhy podporují obchod

Světová hospodářská krize se nevyhnula ani oboru oční optiky, který čelí výraznému poklesu poptávky. Značkoví výrobci se dlouhodobě potýkají s levnou asijskou konkurencí, kamenné oční optiky bojují s odlivem zákazníků k internetových prodejcům a současný ekonomický tlak problémy dále prohlubuje. Odpovědí může být jedině zatraktivnění nabídky pro koncového klienta a dobře cílená osvěta, která zdůrazní význam kvalitních a zdravotně bezpečných výrobků pro správnou péči o zrak. Důležitou roli v tomto snažení sehrávají právě odborné veletrhy jako interaktivní fórum, která vhodně propojují obchodní aktivity dodavatelů optického zboží a provozovatelů očních optik.

K účasti na veletrhu OPTA 2010 se hlásí všichni tradiční velcí vystavovatelé jako Essilor, Sagitta, Dioptra, Hoya Lens, Metzler, Johnson & Johnson, Novartis, Omega Optix, Optika Čivice a další. Oblast oftalmologických přístrojů zastupují například společnosti Oculus nebo Geodis Brno. Další významné firmy jako Rodenstock nebo Ineko se na brněnský veletrh vracejí, a to ve velkém stylu: Rodenstock připravuje velkorysou expozici o ploše přes 100 m2.

Chystají se také zajímavé novinky, jejichž společným cílem je podpora obchodu a odbytu. SČOO ve spolupráci s Veletrhy Brno a vystavovateli připravují projekt „Moderní oční optika 3. tisíciletí“, který představí vzorové architektonické zpracování, moderní nábytek, vybavení a vyspělé optometrické pomůcky, přístroje a technologie. V souvislosti s potřebou zvýšené propagace se nově zdůrazní téma „osobnost a brýle“ čili „tvář značky“. Na stáncích vystavovatelů se můžeme těšit na autogramiády, soutěže, prezentace a hudební i taneční produkce. Z druhé strany chce obchodní aktivity vystavovatelů podpořit projekt „Business Point“, který jim zprostředkuje a usnadní setkání s odbornými návštěvníky z tuzemska i zahraničí.

Zvýrazněné téma Presbyopie 45+
Ve spolupráci s odbornými partnery pořadatelé každý rok zvýrazňují některou z oblastí oční optiky a optometrie. Po dětských a sportovních brýlích se na nadcházejícím ročníku upře pozornost k péči o stárnoucí zrak. Problémy spojené se zhoršeným viděním na blízkou vzdálenost současná oční optika řeší daleko komplexněji než v minulosti, takže si každý zákazník může zvolit takovou variantu či kombinaci variant, jaká jeho zraku a způsobu života vyhovuje nejlépe. Mnozí uživatelé však stále netuší, jak široká škála možností se jim nabízí, a k vlastní škodě volí zdánlivě nejjednodušší konzervativní řešení, tj. brýle na čtení, v horším případě dokonce z nejbližšího hypermarketu. Právě zviditelnění pokroku v péči o vetchozraké je jedním z cílů zvýrazněného tématu Presbyopie 45+. Pozornost se zaměří jak na diagnostiku a úskalí spojená s volbou správné korekce, tak na aplikaci korekčních pomůcek v praxi a vhodnou prezentaci možných řešení presbyopie ze strany odborného personálu očních optik. Netřeba dodávat, že vzhledem ke stárnutí populace a stále rostoucímu počtu zákazníků s presbyopií či kombinací různých refrakčních vad jde o téma velmi potřebné a závažné.

Pátý ročník soutěže TOP OPTA
Zvýrazněné téma presbyopie je zároveň jednou z kategorií soutěže o nejlepší exponáty veletrhu TOP OPTA 2010. Vedle něj se v soutěži objevují také další novinky, například brýlové obruby a sluneční brýle budou posuzovány zvlášť z pohledu technologické inovace a zvlášť z hlediska módy a designu. Podobným způsobem se do subkategorií rozdělí také technologie v oční optice, a to na vyšetřovací a měřicí přístroje pro měření zraku, optické stroje a přístroje pro opracování brýlových čoček a prodejní nástroje a systémy pro retail – maloobchod. Detailnější kategorizace má usnadnit hodnocení, ale zejména motivovat vystavovatele, aby k účasti přihlásili více exponátů a soutěž TOP OPTA tak získala na kvalitě. Odměnou vystavovatelům bude zviditelnění a propagace jejich novinek. Výsledky soutěže budou vyhlášeny na oficiálním zahájení veletrhu a úspěšné exponáty vystaveny ve speciální vitríně.
Kontaktní informace
Společnost: 
Veletrh OPTA
Profil společnosti: 
OPTA je největším a nejvýznamnějším oborovým veletrhem v zemích střední a východní Evropy. Poslední ročník proběhl na čisté výstavní ploše 4 736 m2 za účasti 210 vystavujících firem z 26 zemí. Expozice si prohlédlo 5179 odborných návštěvníků, mezi nimi 1258 zahraničních ze 33 zemí. Podle průzkumu provedeného nezávislou společností IPSOS TAMBOR 71 % vystavovatelů veletrhu OPTA nevystavuje na žádných jiných oborových veletrzích ve střední či východní Evropě.
Kam dál?
X
Loading
sfy39587p01